>
 photo hk_zps8a08df79.jpg photo cats_zps5ec51379.jpg

Wednesday 13 February 2013

2013 : tahun aku diuji


Jika kau merasa kecewa, pandanglah ke sungai..
Airnya mengalir biarpun berjuta batu menghalangi.
Jika kau  merasa sedih, pandanglah wajahmu di depan cermin.
kau akan sedar bahawa begitu banyak nikmat yang Allah berikan padamu..

Permulaan tahun 2013, tahun yang agak mencabar untuk aku.. Allah menguji aku dengan pelbagai dugaan.. kadang-kadang aku terfikir, kenape mesti aku yang melalui semua nie? knape? tapi berbekalkan kekuatan yang ada, aku tabah dan cekal.. aku cuba perfikiran p0sitive, tiada duka yang abadi didunia.. Allah menguji sebab Allah sayangkan hambanya.. Allah tak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya :')
Allah menduga hati dan perasaan aku, Allah menguji aku dengan perasaan kecewa.. kita tak pernah jangka ape yang Allah dah aturkan untuk kita.. sabar dan redha, itu yang terbaik.. belum pun reda dengan perasaan kecewa, Allah menduga lagi dengan berita yang menyedihkan.. abah aku kemalangan, sedihnya hanya tuhan yang tahu.. sedih + bimbang + takut, semua ada dalam diri aku.. aku tak sanggup kehilangan abah sebab aku dan keluarga masih memerlukan dia.. aku hanya mampu berdoa dalam sujud m0hon sem0ga disembuhkan abah aku.. hati aku remuk bila melihat mak aku menangis bimbangkan abah.. Alhamdulillah, hari demi hari berlalu, berkat doa, abah akhirnya sembuh.. aku bersyukur kerana masih mampu melihat senyuman abah.. :) selagi kita bergantung kepada Allah, kita tak akan jumpa dengan perasaan kecewa dalam hidup kita.. yang penting yakin :D
Setiap masalah yang datang, bukanlah untuk menjatuhkan kita, tetapi untuk menguji seberapa tabahnya kita untuk bertahan menghadapinya.. Allah kan ada :')


Put Allah first, and y0u'll never be last :)
Always remember that Allah always listen when everybody else w0n't because every day Allah thinks of y0u, every hour Allah looks after y0u, every minute Allah cares for y0u, because every sec0nd Allah loves y0u :')


Jangan bersedih dan bersabarlah, Allah beri kita ujian untuk melayakkan kita menjadi hambaNya yang sebenar..


Setiap air mata yang kita titiskan kerana ditimpa musibah, akan digantikan oleh Allah dengan pahala dan kebahagiaan yang lebih besar, asalkan kita bersabar dan tawakal menerima yang telah menjadi kehendak-Nya
Kita bangun setiap pagi dengan harapan hari itu akan menjadi lebih baik dari semalam.. tetapi kemudian Allah menguji lagi.. kita pun kecewa, dan harapan kita seolah-olah hilang.. jangan sedih.. selagi kita masih bernafas hari itu, selagi itu lah masih ade peluang untuk memperbetulkan keadaan.. yang penting, jangan sesekali putus asa dengan kasih sayang dan rahmat Allah :)




No comments:

Post a Comment