>
 photo hk_zps8a08df79.jpg photo cats_zps5ec51379.jpg

Wednesday 27 March 2013

♥ siapa malaikat itu? ♥


Perbualan se0rang bayi sebelum dilahirkan..

Adalah dikisahkan, pada ketika se0rang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata..

*Bayi itu bertanya kepada Tuhan : "Para malaikat disini mengatakan bahawa es0p Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah..

*Tuhan menjawab : "Aku telah memilih satu malaikat untukmu.. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hati.."

*Bayi bertanya lagi : "Tetapi didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah menyanyi, bermain dan tertawa.. Itu sudah cukup membuat saya berbahagia.."

*Tuhan menjawab : "Malaikatmu nanti akan menyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari.. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia disana.."

*Bayi bertanya lagi : "Bagaimana mungkin saya dapat memahami 0rang-0rang yang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka.."

*Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar.. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarmu cara untuk berkata-kata.."

*Bayi bertanya lagi : "Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?"

*Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan mengajar bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.."

*Bayi bertanya lagi : "Saya mendengar bahawa dibumi banyak orang jahat.. Siapa yang akan melindungi saya nanti?"

*Tuhan menjawab : "Malaikatmu lah yang akan melindungimu nanti.. Walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.."

*Bayi bertanya lagi : "Tapi saya pasti akan merasa sedih kerana tidak dapat melihatMu lagi.."

*Tuhan menjawab : "Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana nanti kamu akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku sentiasa disisimu.."

Pada saat itu, syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari bumi jelas kedengaran..

*Dan sang bayi bertanya perlahan : "Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang kamu maksudkan itu?"

*Tuhan menjawab : "Kamu akan memanggil nama malaikat kamu itu sebagai IBU.. Maka ingatlah, sentiasalah kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibumu.. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa.. Dialah satu-satunya hartamu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat.."



No comments:

Post a Comment