>
 photo hk_zps8a08df79.jpg photo cats_zps5ec51379.jpg

Saturday 30 March 2013

♥♥ ketika cinta bertasbih ♥♥



:: Ketika cinta bertasbih ::

Bertuturlah cinta, mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih, mengutus hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku dalam butiran tasbih
Ku panjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah diubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa ku paksa walau hatiku menjerit

Ketika cinta bertasbih nadi ku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur padamu atas segala cinta





Cinta itu suci, dan tidak menjadi kesalahan untuk kita jatuh cinta kerana ianya memang fitrah manusia.. Asalkan cinta kepada Allah itu tetap teratas.. Maka, berbahagialah kamu dengan cinta Allah ~




"Do not love the one who doesn't love Allah, if they can leave Allah, they will leave you.." - Iman Shafee'i





Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakan lah aku pada ses0rang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu..

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, izinkanlah untuk aku menyentuh hati sese0rang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta duniawi..

Ya Rabbana, jika aku jatuh cinta, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dariMu..

Ya Rabbul Izzati, jika aku jatuh cinta, rindukan lah aku pada sese0rang yang merindui syahid dijalanMu..

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu..

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat kepadaMu disepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..



No comments:

Post a Comment